Tuesday, May 14, 2013

Allah yang mencipta

 
Bismillahirahmanirahim
SubhanAllah Maha Suci Allah yang menjadikan setiap kejadian

Assalamualaikum sahabat blogger yang ku kasih,

Aku bersyukur kerana setiap hari kita  masih lagi diberi kesempatan oleh Allah untuk melihat keindahan alam walau pun dalam kesibukan waktu yang entah untuk apa-apa, banyaknya tentang perihal dunia.

Namun aku gembira kerana kita masih di beri kesempatan oleh Dia untuk kita membaca dan menghayati potongan ayat dari surah Al Quran yang kita sayang .

 
Namun cita-cita aku untuk menulis sedikit pengalaman baru aku tidak dapat aku tunaikan kerana masa yang sungguh cemburu. Semakin berusia dapat aku rasakan banyak  tanggung jawab hamba Allah  yang terpikul di bahu kita semua.
 
Apa tah lagi dengan diri yang dapat aku rasakan tidak "fit ' kala usia 30an, yang kini nak masuk ke alam 50an.

 
Maka adil bahawasanya dan aku sentiasa sedar, demikianlah fitrah semua makhluk serta alam yang Allah cipta, dari pucuk muda, ia  akan tua dan kering serta mati. 

Maka dengan insaf diri marilah kita bersama menghayati sepotong ayat dari Allah Yang Maha Esa
 

Dan Dia lah yang menghantar angin sebagai pembawa berita yang menggembirakan sebelum kedatangan rahmatNya (iaitu hujan),hingga apabila angin itu membawa awan mendung, Kami halakan dia ke negeri yang mati, lalu Kami turunkan hujan dengan awan itu,kemudian kami keluarkan dengannya berbagai jenis buah-buahan.Demikianlah pula kami mengeluarkan (menghidupkan semula) orang yang telah mati,supaya kamu beringat.
(Surah Al A'raaf : ayat 57 )


Mudah-mudahan kita semua insaf diri dan beringat-ingat dengan lidah, mata dan perilaku kita di dunia ini. Terima kasih sudi singgah :-)


4 comments:

  1. sehebat manapun kepakaran manusia jika tanpa izin ALLAH semuanya tak kan terbentuk dengan baik.
    Segalanya MILIK ALLAH

    ReplyDelete
  2. Syukur ALHAMDULILLAH atas izin-Nya kita diberi peluang dan kesempatan menghayati segala ciptaannya melalui lensa mata yang disambungkan ke lensa kamera....teruskan paparan tentang MILIK ALLAH

    ReplyDelete