Wednesday, June 20, 2012

moh nasi baryani ganu weh..,terima kasih wieda n famili

 Al kisahnya...
Arakian,.maka dengan izin Allah,. perjalanan dari Kelana Jaya bermula dari jam 9.30 pagi telah selamat sampai ke destinasi yang dituju, iaitu Dungun indah pada kira-kira jam 3.00 petang.
Kami telah dijemput untuk  makan tengahari,. tetapi telah pun masuk waktu menghampiri petang,. oleh keluarga kenalan pantai timur Wieda n famili. Terima kasih Wieda!
Ini ialah  mak kesayangan Wieda. Beliau seorang ibu yang pengasih dan merupakan staff nurse di Hospital Dungun.

Pada hari itu beliau sangat berbesar hati untuk menjamu tetamu kenalan anakandanya dengan specialiti nya yang bertajuk : Nasi Baryani Trengganu.
 Inilah rupa paras nasi baryani Trengganu yang indah menawan...,berasnya halus dan sangat cantik.
Diikuti dengan sang penggoda yang juicy dan manis iaitu buah semangka not buah nangka ya,atau nama popularnya buah tembikai o watermelon...oooooo..
 Then..this is a ..dalca yang ada variety of vegetable yang manis dan lembut,sangat sesuai untuk orang-orang seperti ai lah..masuk era orang lama..alamak!
 Ayam...hmmm..ayam berempah. Ini ialah cap ayam daging, maka adalah sesuai dimasak begini.
 Then... jelatah orang pantai timur. Simple n sedap.
Ini pula ialah ayam masak merah ~ cap ayam kampung., bagi mereka-mereka yang dah kekurangan gg sila fikir beberapa kali sebelum bercita-cita untuk makan.
 ...yang ini..... i like..acar buah!

my always favourite jika ada nasi minyak o nasi baryani dan sewaktu dengannya.

Thank you to Wieda yang telah menjadi jurufoto mengganti mak usu yang kelihatan sibuk untuk memulakan santapan.
 Amboi...sebelanga u...terima kasih mama wieda,sedap...kita suka
 Mak senyum je perhatikan anak bongsunya yang ramah dan tamah bersembang dengan mama wieda
 moh kita ambil foto kenangan..yeah..1....
 2.......
 3...!senyum
 ala..lala..comelnya anak bongsu mak ni,muka baby
 Hai..sayalah wieda...hihi (si ayu yang bertudung biru tu lah )
Terima kasih daun keladi to Wieda n famili, ada rezeki bolehlah kami g ganu lagi.

bersambung....

7 comments:

  1. baagus dekni ..mengekalkan tradisi ukhwah islamiah dgn rajin menziarah sanak saudaara dan sahabaat handai..tambah saatu lagi nanti dalam list iaitu para orang soleh atau ulamak..pasti lengkap dan InsyaAllah hidup akan diberkati..dunia akhirat..

    ReplyDelete
  2. sedak...sedak nyerrr tengok menu2 tu, klu tengok nasi beriyani tu ada ropa nasi minyak, org Ganu nasi minyak biasa arr wat breakfast, nampak macam ada ikan singgang tongkol je ateh meja tu kak?

    ReplyDelete
  3. Bagitulah tuan rumah yang memang mahu memuliakan tetamunya, dan berniat memberi mereka makan dengan puas... maka dipenuhkanlah mejanya dengan juadah yang cukup berbagai jenisnya dan cukup banyak kuantitinya. Menghadapi hidangan begitu, di tempat sedemikian rupa, pastinya lebih bermakna dan lebih nikmatnya daripada di hotel atau restoran besar. Salam ceria, Dekni.

    ReplyDelete
  4. papazolA,
    terima kasih.dan terima kasih sudi singgah. Semoga amalan kita di berkati oleh Nya.mudah2an...amin

    ReplyDelete
  5. Yong,
    sedak2 wehhh. itu le akak nak tulis namanya nasi minyak, tapi nseingatan kak deme telah menyebutnya nasi baryani,apa pong sedak dik sedak. amboiii...cekap sungguh mata adik yong, nampak singgang tu ek, bukan yang..ikan patin weh,masak ghapo tak sempat check it out.

    ReplyDelete
  6. Teacher Temuk,
    Mereka adalah host yang sangat baik.naik segan pulak kami kat famili wieda ><

    ReplyDelete
  7. Waaaaah.. pujian melangit ni.. actually my mom terkilan x dpt serve better than that.. maklumlah..short notice & short handed...hopefully next time kita ada byk masa utk ronda2, especially complete -kan ur unsuccessful mission tu... pencarian keropok lekor yg sedap.. Glad u guys enjoy dine in kat dapur comot kami.. ^_^
    >>> see u again <<<

    With Love,
    Wieda

    ReplyDelete